Nu är det inte länge kvar tills det är lite julledigt för mig och Nicolina. I början av veckan fick jag feber. Jag vaknade på måndag morgonen, gick till toan och skulle börja göra mig iordning för jobb. Men kände att jag frös & var varm samtidigt. Så jag tog tempen och insåg att jag hade 38,6.. det var bara att skicka till jobbet att jag inte kunde jobba. Febern försvann väldigt snabbt, den var borta innan måndagen var slut. Så gjorde absolut ingenting, sov, åt, och åt och sov. I ca 2 dygn. Sedan var jag betydligt piggare. På onsdagen var jag tillbaka till jobbet igen. Känns skönt att det inte blev så långvarigt. 

Sedan bestämde jag, Johan, Kim, Tobbe & Lillemor att vi skulle gå på bio. Vi bokade biljetter till Avatar 3D. Men då filmen skulle vara från ca 17.15 till ca 20.30 försökte vi hitta restauranger att äta på innan. Gärna en lite "finare" när man väl går ut. Så vi ringde två olika.. 

"Nä, det är fullbokat. Då får ni middag ca 18.30 även om ni kommer 16.00". Eller vi öppnar 16.00 men ni kan beställa från 16.30.. så kände vi att det kommer sluta på donken. Men vi fick bord på Lottas, och fick mat relativt fort. Jag beställde:
(null)

Grillad renrostbiff med smörfrästa rotfrukter, madeirasås, syltade tranbär, kantarell/trattkantarellsmör och potatiskaka.

Filmen Avatar, så sjukt bra film. Även om jag blev sjukt rädd. Nästan så man flög ur stolen vid ett tillfälle. Urs 😂. Haft en sån trevlig kväll bara. Mitt i vardagen, och göra något annat. Det behövde vi 🥰❤️. Tack för att vi kunde göra det 🙏❤️. 

Julkort har även skickats ut. Blir en massa men det är så trevligt 😍. Älskar att planera hur julkorten ska se ut långt långt i förväg för att eventuellt tillverka något till rekvisitan. Som den här gången ville jag ha en "eldstad". Vi har ju ingen heller, så då gjorde jag en egen. Tog flyttkartonger som fanns uppe på vinden. Tog ner några, tejpade/limmade fast papper. Sedan började jag måla. Jag använde "svampar" som mall för att måla "tegelstenarna". Blev så nöjd med årets julkort. 
(null)


Årets kort från luciafirandet. Så nöjd liten tjej.
(null)
(null)

Imorgon är det äntligen fredag 🥰😍. Efter föris & jobbet ska jag & Nicolina åka till Robban. Vi ska hälsa på mormor  ❤️❤️❤️. Så mysigt. Ser så mycket fram emot det och en mysig helg tillsammans med familjen ❤️.
(null)

(null)

Förra helgen var det avslutning på Nicolinas vollybompa. "Barngympa" men efter jullovet startar det om igen 💜.

Kommentera

Publiceras ej